نقشه انتشار ویروس کرونا در جهان

ردپای ویروس کرونا در دنیای فناوری و نقشه پراکندگی انتشار ویروس کرونا در جهان و وضعیت ایران نسبت به سایر کشورها

نقشه انتشار ویروس کرونا در جهان

شاید شما هم به ایده‌هایی در مورد استفاده از فناوری اطلاعات برای مقابله با ویروس کرونا فکر کرده باشید. اینکه چطور میشه با استفاده از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت ها برای اطلاع رسانی، اعلام هشدار و ثبت وضعیت اقدام کرد و یا با اشتراک گذاری تجربیات برای مقابله بهتر آماده شد.

اولین نکته ای که به نظر می رسه مهم باشه پیاده سازی نقشه پراکندگی انتشار ویروس کرونا و وضعیت کشورها و شهرهای مختلف در همین زمینه است. با جستجویی که داشتم به نتایج جالبی دست پیدا کردم گزارش آماری جالبی ارائه میده

در این نقشه پراکندگی انتشار ویروس و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا درج شده است. که آمار مربوط به ایران بین ۱۰ تا ۹۹ نفر تخمین زده شده است. البته تاریخ نقشه هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

ذیل همین نقشه لیستی از تعداد ابتلا به ویروس در کشورهای مختلف قید شده است و تعداد کشته شده های هر کشور نیز به تفکیک قرار گرفته است که رتبه ایران از نظر افراد مبتلا به این ویروس جایگاه ۶ می باشد.

Continent  Country / Territory / Area Confirmed cases Deaths  Comments
Asia   78009 2458  
Asia China 77035 2445 Including 64084 cases from Hubei povince
Asia Republic of Korea 602 5  
Asia Japan 132 1  
Asia singapore 89 0  
Asia Thailand 35 0  
Asia Iran  (Islamic Republic of) 28 5  
Asia Taiwan 26 1  
Asia Malaysia 22 0  
Asia Vietnam 16 0  
Asia United Arab Emirates 13 0  
Asia Philippines 3 1  
Asia India 3 0  

البته در این وب‌سایت اطلاعات بیشتری از سایر کشورها نیز قید شده است ولی همانطور که مشاهده می کنید موارد ثبت شده از ابتلا به این ویروس در ایران ۲۸ مورد و تعداد کشته شده ها ۵ مورد می باشد.

در سایت دیگری که به صورت نقشه اطلاعات را نمایش میدهد آمار مبتلایان به کرونا در ایران را ۴۳ مورد تایید شده گزارش می‌کند.

 

نقشه دیگری که پیدا کردم و نمایی از وضعیت جهانی در مواجه با ویروس کرونا را نشان میدهد نقشه زیر می باشد که تعداد مبتلایان به کرونا را در ایران ۲۸ مورد و تعداد افرادی که بر اثر این ویروس جان باخته اند را ۸ مورد نمایش میدهد.

همه این نقشه ها نشان دهنده سرعت خیره کننده انتشار ویروس کرونا در جهان است و البته که ایران در موقعیت خطرناکی قرار دارد و اگر اطلاع رسانی درست صورت نگیرد و یا اصول ایمنی مراعات نشود شاید شیب تندی از انتشار این ویروس را در ایران مشاهده کنیم.

اما اطلاعات امیدوار کننده از تعداد افراد درمان شده و مقایسه آن با تعداد افرادی که جان باخته اند وجود دارد که در نمودار زیر به آن اشاره شده است.

در نمودار زیر به ترتیب از چپ به راست :(رنگ مشکی=جان باختگان) (رنگ قرمز=اوضاع وخیم مبتلایان) (رنگ خاکستری روشن=افراد مبتلا که تست ابتلای آنان مثبت بوده) (رنگ خاکستری تیره=افرادی که بیمارستان را ترک کرده‌اند)

نمودار زیر هم از جهتی نمودار دلگرم کننده است. در نمودار سمت چپ تعداد کل افراد مبتلا و شیب تند گسترش نمایان است. و در نمودار سمت راست نسبت افراد جان باخته با افرادی که بهبودیافته اند نمایش داده می‌شود که تعداد افراد بهبود یافته و شیب تند آن بسیار دلگرم کننده است.

 

لینک منابع مرتبط با چارت‌ها و نقشه های فوق:

لینک اول

لینک دوم

لینک سوم